Pacienti s parodontózou

Parodontóza

Parodontóza vzniká, pokud na dásně dlouhodobě působí zubní plak a zubní kámen. Schopnost lidského organismu odolávat parodontóze záleží především na pečlivé ústní hygieně. Parodontóza je zdlouhavou, organismus zatěžující nemocí, a to především přítomností bakterií, které mohou ohrožovat celý organismus. Závažnost onemocnění souvisí s celkovým zdravotním stavem a imunitním systémem pacienta. Neléčená parodontóza vede ke ztrátě zubů.

Parodontologický program u zubní hygienistky

• kompletní parodontologické vyšetření, změření hloubky paro chobotů, dle indexů zhodnocení množství plaku, zubního kamene, rozsahu zánětu, viklavosti zubů, zhotovení RTG snímků ke stanovení výše destrukce kostního lůžka
  • individuální instruktáž zubní hygieny
  • odstranění plaku, kamene, pigmentů z korunkové části zubu, odstranění převislých výplní u svého stomatologa
  • odstranění kamene z parodontálních chobotů speciálními kyretami s možností aplikace injekční svodné anestezie zubním lékařem
  • poddásňové ošetření přístrojem Master Piezon
  • ošetření přístrojem Vector
  • DNA diagnostika (mikrobiologické testy pro přesný průkaz patogenního agens, umožňující cílenou léčbu potřebnou k záchraně zubů)

Léčba parodontózy je často velmi komplikovaná, avšak ne nemožná. Onemocnění můžeme zastavit ve fázi, ve které se nachází a po několik let stav udržet. Kontrolní vyšetření se provádí jednou za 3 měsíce. Bez správné zubní hygieny se toto onemocnění prakticky nedá vyléčit.

Novinky Dárkové poukazy ke koupi v ordinaci :-)

Sledujte nás také na facebook Zubní hygiena Děčín

Číst více